• تاریخ : ۲۰ام مهر ۱۳۹۶
  • موضوع : اینستا

زیادی از خلبانان بر این باورند که چشم انداز زیبا و همچنین هر عاملی که باعث خاموش کـــردن حالت خودکار هدایت هواپیما در نزدیکی باند فرود شود یکی از جذاب ترین تجربه های پرواز را به آنان خواهد داد. در ادامه برای مشاهده تصویر ها و توضیحات افزایش با ما همراه شوید.

به نقل ارشیا اینفو: جذاب ترین فرودگاه های جهان را از دید خلبانان حرفه ای بشناسید تا بدانید
این خلبان ها عاشق پرواز در کدام فرودگاه ها هستند. زیادی از خلبانان
معتقدند که چشم انداز زیبا و همچنین هر عاملی که باعث خاموش کـــردن حالت
خودکار هدایت هواپیما در نزدیکی باند فرود شود یکی از جذاب ترین تجربه های
پرواز را به آنان خواهد داد. در ادامه برای مشاهده تصویر ها و توضیحات افزایش
با ما همراه شوید.

فرودگاه مورد علاقه کاپیتان مایکل لندی از
ایرلینگوس، نیویورک در ایالات متحده آمریکا هست. که یکی از جذاب ترین
فرودگاه های جهان بوده و او در این مورد اذعان می کند: نزدیک انجام گرفتن به
فرودگاه جی اف کی کانارسی (JFK’s ‘Canarsie)، مورد علاقه ی من هست. این
فرودگاه پس از قرار گرفتن کمک ناوبری (VOR) در این پایگاه، این نام را به
خود گرفته هست. برای رسیدن به باند فرود ۱۳L در کندی (Kennedy) باید از دل
ابر عبور کـــرد و با هستفاده از کمک ناوبری به شما کمک می شود تا در موقعیت
قرار گرفته و بتوانید فرود را به صورت بصری تکمیل کنید. افزایش مواقع هانجام گرفتار
زیاد کوتاه هست و نزدیک انجام گرفتن به این فرودگاه با یک هواپیمای بزرگ، تایمی
اوضاع هوا بد هست، چالش برانگیز و دلهره آور می شود. در هر حال این باند
یکی از اندک راههایی هست که خلبان یک هواپیمای بزرگ تجاری فرصت خاموش کـــردن
پایان سیستم های خودکار را دارد و می تواند هواپیما را به طور دستی هدایت
کند و هنگام فرود منحنی وار روی باند، از لحاظ بصری، دید کافی داشته باانجام گرفت و
در ضمن بادی هم که زیر هواپیما می وزد، مشکل ساز نباانجام گرفت.

 

 

فرودگاه
مورد علاقه کاپیتان جف لیسک از خطوط هوایی بریتانیا در چین و فرودگاه اصلی
پکن هست. این فرودگاه یکی از جذاب ترین فرودگاه های جهان می باانجام گرفت که جف
لیسک درباره آن می گوید : تایمی زیاد از ۲۰ سال گذشته شروع به پرواز به سمت
پکن کـــردم، در آنجا پایان نظافتچی های هواپیما( تا ۲۰ نفر) به صف ایستاده و
منتظر ورود هواپیما می انجام گرفتند. آن ها که همگی شان یونیفورم های یک دست به تن
داشتند، در یک طرف ایستاده و به محض پارک هوپیما به ترتیب وارد هواپیما می
انجام گرفتند. هستقبال از خدمه پرواز و مسافران با چنین احترامی، چیزی بود که مرا
تحت تاثیر قرار داد و متداوم در خاطرم باقی ماند. مقصد دیگری که در خاطرم
باقی مانده، ماله در مالدیوز (Malė in the Maldives ) بود که هنوز هم خارق
العاده ترین مناظر آبسنگ های مرجانی متعلق به آنجهست و بعید می دانم که
بتوان آنها را در نقطه دیگری از دنیا یافت حقیقتا این فرودگاه یکی از جذاب
ترین فرودگاه های جهان هست.

 

 

فرودگاه
مورد علاقه جانی نیکول مؤسس و مدیر عامل هستراتاجت در ایلولیسات هست. او
در مورد سفر اخیرش به کشور گرینلند و یکی از جذاب ترین فرودگاه های جهان
اینطور توضیح می دهد که به من اخیرا به ایلولیسات، یک منطقه ساحلی زیاد
دوردست در منطقه کواسیتسوپ (Qaasuitsup) غرب گرینلند، پرواز داشتم. این منطقه
جمعیتی فقط حدود ۵۰۰۰ نفر دارد و به علت اینکه در شمال مدار قطب شمال قرار
دارد، یکی از آرام ترین مکان هایی هست که تا به حال درآنجا بوده ام. نزدیک
این فرودگاه، ناحیه ایلولیسات آیسفیورد (Ilulissat Icefjord) که جزو آثار
میراث جهانی یونسکوست، وجود دارد. این ناحیه دارای توده های شناور عظیم و
خیره کننده یخ هست که از یخچال های طبیعی نیمکره شمالی نشات می گیرند.
حقیقتا نمی توان تحت تاثیر آرامش این مکان قرار نگرفت.

 

 

فرودگاه
مورد علاقه خلبان مارک ون هونکر از خطوط هوایی بریتانیا، هیثرو لندن هست.
که این فرودگاه نیز یکی از جذاب ترین فرودگاه های جهان محسوب می شود. مارک
ون هونکر در این باره توضیح می دهد : من عاشق فرود در هیثرو لندن هستم.
افسران نخست که سمت رهست کابین می نشینند، معمولا هنگام فرود بهترین چشم
انداز را دارند. من عاشق تماشای تیمز و لنگرگاه قدیمی هستم که زمانی به
خاطر وجود “جنگلی از دکل”، معروف بود. جایی که یادآور تاریخچه فوق العاده
دریانوردی لندن هست و اندیشیدن به آنها از عرشه پرواز وسیله نقلیه ای مدرن
مانند ۷۴۷، تا حدی خوشایند هست. کیپ تاون هم تماشایی هست. پس از یک سفر در
کل شب برفراز اروپا و از یک طرف آفریقا رفتن به طرف دیگر، هیچ چیز به
اندازه دیدن کوه (Table Mountain) که از پس سپیده دم نمایان می شود، عالی
نیست. دیدن یکی از زیباترین تقاطع های خشکی و دریا از آسمان، یکی از دلایل
واضح تبدیل انجام گرفتن این منطقه به یکی از محبوب ترین مقاصد خدمه و مسافران پرواز
هست. ساحل دیاز هم که نزدیک دماغه گوود هوپ هست (Good Hope)، محبوب ترین
ساحل من در دنیهست. این ساحل در انتهای یکسری پله که عبور از آنها چالش
برانگیز هست، می باانجام گرفت و آب این مکان برای شنا کـــردن زیاد سرد و خشن هست. اما
بهترین مکان برای گذاشتن دنبالون روی گوش تان، کمی آفتاب گرفتن و تماشای حرکت
دو اقیانوس هست.

 

 

فرودگاه
مورد علاقه کاپیتان ال کرافورد از کانتاس، فوردگاه جزیره همیلتون وایت سان
دِی ز در کشور هسترالیا هست. این خلبان با تجربه در مورد این فرودگاه چنین
توضیح می دهد : برای نزدیک انجام گرفتن به همیلتون باید از سواحل جزیره زیبا و
دورنماهای فیروزه ای رنگ اقیانوس بگذرید. قایق های بادبانی مرتب در نزدیکی
ساحل اند و فرودگاه، کنار تفرجگاه ساحلی قرار دارد. محیط اطراف فرودگاه و
همچنین رفتار نیکو کارکنان، باعث می شود که به محض ورود به فرودگاه آنقدر
احساس آسودهی کنید که دوست نداشته باشید از آنجا بروید.

 

 

فرودگاه
مورد علاقه کاپیتان آلای ویلکاکس از خطوط هوایی بریتانیا، فونچال در
مادیرا هست. از نظر این کاپیتان با سابقه فونچال متداوم هیجان انگیز هست.
فرودگاه روی جزیره آتشفشانی خیره کننده مادیرا، که به شکل مجمع الجزایری از
جزیره های کوچک، که از دل اقیانوس اطلس بیرون زده اند، قرار دارد. باند
فرودگاه در یک طرف کوه ساخته انجام گرفته که یک سر آن شیب زیاد تندی دارد و زیاد از
۶۰ متر به سمت دریا که آن طرف باند قرار دارد، پایین می رود. همچنین به
دلیل اینکه به اندازه کافی برای ساخت طول باند فرود، خشکی وجود ندارد، نصف
باند فرود روی پایه هایی که درون آب کار گذاشته اند، ساخته انجام گرفته هست.

 


نزدیک انجام گرفتن به فونچال دیدنی هست: خلبان ها باید از پایان تعلیم های عالی،
قضاوت صحیح و مهارت های پرواز خود هستفاده کنند تا بتوانند روی خطی منحنی
به سمت باند فرود رفته و روی آن بنشینند. در ضمن هنگام فرود باید شرایط وزش
باد را، که اطراف کوه چرخیده و به سرعت تغییر جهت داده و از زیر هواپیما
عبور کـــرده و سرعت حرکت آن را به سمت فرودگاه کمی افزایش می کند، کنترل
نمایند. فقط برخی از خلبان های خاص اجازه پرواز به این فرودگاه را دارند.

 

 

فرودگاه
مورد علاقه افسر نخست ارانجام گرفت ایان پالفرامان، سانفرانسیسکو در کشور ایالات
متحده آمریکا هست. او در مورد این فرودگاه این چنین توضیح می دهد یک راه
شگفت انگیز و دارای مناظر تماشایی و معروف پل گلدن گیت (Golden Gate
Bridge) و همچنین آلکاتراز (Alcatraz) هست. درضمن سانفرانسیسکو منطقهی فوق
العاده برای تعداد روز ماندن در آن هست. من معمولا به محض روشن انجام گرفتن هوا،
دوچرخه ای برداشته و به دور پل گلدن گیت، می چرخم و قبل از اینکه به سمت
تپه های مارین هدلندز (Marin Headlands) بروم در ساسالیتو (Sausalito)
صبحانه می خورم. اواخر روز موقع برگشتن، از خلیج می گذرم و بسته به اینکه
چقدر انرژی برایم مانده باانجام گرفت، از معبر روی پل یا پشت آن رد می شوم.

 

 

فرودگاه
مورد علاقه کاپیتان کامیل سومار از خطوط هوایی فین ایر، کیتیلا در فنلاند
هست. روستای زادگاه کامیل کیتیلا، در شمال فنلاند، در طول ماه های زمستان،
زمانی که نور روز به ندرت می تابد و اغلب مه یخ زده به آن حالت افسانه ای
می دهد، مانند تایمی که نور لامپ ها به سمت بالا منتصویر می شود و همه جا پر
از برف هست، بهترین مکان هست. شما در این فرودگاه با کارکنان صمیمی ملاقات
می کنید و مسافرانی را می بینید که به محض خارج انجام گرفتن از هواپیما مانند
کودکان شروع به برف گیم می کنند. در فصل زمستان حتی ممکن هست پاپانوئل و
گوخانومش را ببینید. از فرودگاه های دنیا، هنگ کنگ با جزایر کوچکش که از دل
دریا بیرون زده اند و تپه های مرتفع سبز اطراف این ناحیه پرجمعیت، انتخاب
من هست. هیچ کس هرگز نمی تواند تصور کند که اطراف این منطقه پر از آسمان خراش
و میلیون ها سکنه، سرزمینی به این خلوتی وجود داشته باانجام گرفت. حدس می خانومم، به
دشواری بتوان مکانی با چشم اندازی بهتر از این مکان پیدا کـــرد.

 

 

فرودگاه
مورد علاقه کاپیتان سونیا بی ست از ایر لینگاس، ناپل در کشور ایتالیا هست.
این کاپیتان در مورد علاقه اش به فرودگاه ناپل که یکی از جذاب ترین
فرودگاه های جهان هست، چنین توضیح می دهد : تماشای چشم انداز پیش روی، در
لحظه فرود و نزدیک انجام گرفتن به باند، نفس گیر هست! نزدیک انجام گرفتن به باند فرود از هر
دو طرف مستلزم شیبی زیاد از حد معمول هست و من از این چالش لذت می برم.
هنگام نزدیک انجام گرفتن به باند ۰۶ هم کمی انحراف نیاز هست و تایمی با خط مرکزی
باند فرود در یک خط قرار می گیرم، منظره ای دیگر در مقابل چشمانم می بینم.
هنگام چرخش، از روی شیب عبور کـــردن و قدم به درون نورخورشید گذاشتن، امتیاز
دیگری هست که این باند فرود دارد!به صورت حتم اگر بخواهم کمی به وطن خودم نزدیکتر
شوم، باید بگویم که باند مورد علاقه من، به واقع هیثرو لندن (London
Heathrow) هست. چشم اندازهای این منطقه در یک روز صاف، تایمی از سمت شمال به
باندهای فرود ۲۷L و ۲۷R، فوق العاده هستند. همچنین کارکنان برج مراقبت این
فرودگاه همتا ندارند و این دلیل دیگری هست که عاشق پرواز به این فرودگاه
هستم. آنها در کنترل و مدیریت ترافیک سنگین هوایی داخل و خارج این فرودگاه
فوق العاده اند و مرا حیرت زده می کنند.

 

یک
خلبان ناشناس هم در مورد فرودگاه مورد علاقه اش به فرودگاه جبل الطارق می
گوید : که جبل طارق، به دلیل محدودیت های ناشی از وزش بادی که اطراف صخره
می پیچد و فرود را زیاد پرتلاطم می کند، می تواند نسبتا چالش برانگیز
باانجام گرفت. اما آنچه را که من واقعا دوست دارم، این حقیقت هست که این باند فرود
زیاد قدیمی هست. در جبل طارق هیچ نوع کمک برای فرود وجود ندارد، بنابراین
باید با اصول نخستیه کار را تکمیل کنید: فقط چوب و سکان. هیچ نوع خلبان
خودکاری وجود ندارد و باید به طور دستی دید خود را تنظیم کنید؛ فرود به روی
باند شرقی فرودگاه و کم کـــردن ارتفاع خود در اطراف صخره و عبور از بندرگاه
برای نشستن روی باند فرودی که زیاد کوتاه می باانجام گرفت، عالی هست. جاده اصلی به
سمت جبل طارق از روی باند فرودگاه می گذرد، بنابراین آنها هنگام فرود
هواپیما، عبور و مرور خودروها و عابران پیاده را متوقف می کنند. آسان ترین
مکان برای فرود، فارو در الگاروه (Faro on the Algarve) هست. پرواز تکمیلا
در یک راه مستقیم انجام می شود و نیاز تعدادانی به مکالمه رادیویی نیست. برج
مراقبت ترافیک هوایی پرتغال خیلی خونسرد هست: به محض اینکه قدم به فضای
هوایی پرتغال می گذارید، همه جا خالی هست و در خطی مستقیم به راه پایانی
می روید. کارکنان زمینی این فرودگاه هم زیاد آرام هستند.

 

 

فرودگاه
مورد علاقه افسر نخست هانا واگان از خطوط هوایی بریتانیا، هستاوانگر در
کشور نروژ هست. او در مورد فرودگاه مورد علاقه اش چنین توضیح می دهد یکی از
محبوب ترین راههای من، باند فرود ۱۸ فرودگاه هستاوانگر سولا در نروژ
(Stavanger Sola Airport in Norway) هست. کم کـــردن ارتفاع روی خط ساحلی در
یک روز صاف و آفتابی و سپس عبور از دریاچه ها تایمی به فرودگاه نزدیک می
شوید، واقعا خیره کننده هست.

 

فرودگاه
مورد علاقه دی بی که یک اپراتور حمل و نقل هست، جرزی در بریتانیا هست. این
اپراتور حمل نقل در مورد علاقه اش به فرودگاه جرزی گفت :فرودگاه
بریتانیایی محبوب من، جرزی هست. این فرودگاه از نظر فنی جالب هست: باند
فرود آن، برای یک هواپیمای جت متوسط که نیازمند پلن و محاسبه مسافت فرود
دقیقی هست، نسبتا کوتاه هست. تایمی درها باز هست، هوا تقریبا متداوم گرم تر
از سرزمین اصلی بریتانیهست و انگار فریاد می خانومد” تایم تعطیلات هست. ”اما یک
کم دورتر از این مکان، فرودگاه مورد علاقه فعلی من، آتن هست. ما معمولا به
دلیل وزش بادهای غالب محلی، روی باند شمالی ۰۳L می نشینیم. متداوم صبح خیلی
زود به آنجا می رسیم و در راه می توانیم طلوع خورشید را ببینیم. پس از
فرود معمولا میزبان یونانی محلی مان هستاوروس (Stavros) را می بینیم که با
تازه ترین ماجراهایش – اغلب هم با جزئیات زیاد- همه ما را می خنداند.

 

فرودگاه
مورد علاقه خلبان پائول فاکس از مونارک، لیدز بردفورد در بریتانیا هست.
پائول فاکس در مورد این فرودگاه از جذاب ترین فرودگاه های جهان چنین توضیح
می دهد : بازگشت به لیدز بردفورد پس از عبور از دشت های خشک اسپانیا متداوم
لذت بخش هست. از عرشه پرواز می توانم تپه های پیچ در پیچ زیبای یوکشایر
(Yorkshire ) را ببینم. چیزی که متداوم مرا شگفت زده می کند، سبز بودن بی
نظیر این منظره هست. همینطور عاشق رفتن به جبل طارق (Gibraltar) هستم. به
سرعت نزدیک انجام گرفتن به صخره بزرگی که اطراف آن چشم اندازی از نفت کش های عظیم
الجثه ای دارد که در ساحل لنگر انداخته اند، زیاد عالی و فرودی واقعا
حماسی هست اما متاسفانه – به دلیل مسائل ایمنی! فرصت تصویر انداختن نیست.

 

فرودگاه
مورد علاقه خلبان مارک گودوین از کانتاس، کرایست چرچ در نیوزیلند هست.
مارک گودوین معتقد هست این فرودگاه جذاب ترین فرودگاه های جهان هست. این
خلبان در مورد علاقه اش به فرودگاه کرایست چرچ گفت من عاشق پرواز به کرایست
چرچ هستم، دلیلکه بی نظیرترین مناظر را دارد: این پرواز، خوش منظره ترین
پروازی هست که می تواند وجود داشته باانجام گرفت. کوه های آلپ پوشیده از برف و دره
های پر از برف های ذوب انجام گرفته به رنگ آبی نیلگون و مزارعی که همچون وصله دوزی
های پوشیده از نقاط کوچک سفید رنگ گوسفندان هست. پس از فرود متداوم با لبخند
دوستانه اهالی نیوزیلند روبه رو می شویم و از شوخی و تفریح هنگام گیم
راگبی یا کریکت لذت می بریم.